logo

bez terminu

Manažerské vzdělání zkušenostmi

Právě jste na stránce, která je věnována hlavně vedení firmy, jejim problémům apod. Díky tomu, že jsem v managementu řady firem (viz Bio), tak mám možnost nasbírat řadu zkušeností. Rád bych se s vámi takto podělil alespoň o některé z nich. Pokud vás něco zaujalo a chcete vědět více, neváhejte mi napsat.

ZEPTAT SE

mikromanagement správně

Mikromanagement a mylné chápání účelu vrcholné manažerské pozice

Už v 1.ročníku vysokých škol zaměřených na manažerské obory se učí, že základními manažerskými činnostmi jsou plánování, organizování, vedení lidí a kontrola. Pamatuji si na velmi zevrubné schéma, které obecně zachycovalo, kolik času má vrcholový manažer jednotlivým činnostem věnovat. Plánování cca. 25 % pracovního času, organizování 50 %, vedení lidí 10 % a kontrole 15 %. Teprve po letech praktického života v byznysu jsem pochopil několik podstatných věcí, které s výše uvedeným souvisejí.

Pokračovat ve čtení

Šéfovo ego

Máte jako šéf ve zvyku vyzdvihovat své ego a zároveň dávat plný průchod svému emocionálnímu hnutí „metodou“ křičím, seč mi síly stačí? Pak věřte, že nikdy nebudete tak efektivní ve vedení lidí a nebudete mít takovou účinnost ve své manažerské pozici jako vaši kolegové manažeři či podnikatelé, kteří své ego upozaďují a zároveň se dokáží emocionálně zdravě krotit.

Pokračovat ve čtení

Výběr spolupracovníků - vybírat podle sympatií nebo je potlačit?

Pokud chcete jít s firmou dopředu, jednu z největších služeb, kterou ji můžete poskytnout, je potlačit své ego. Vaše ego do byznysu nepatří. Proč? Protože v momentě, kdy ho odtamtud začnete vytláčet, zjistíte, že je výhodné mít kolem sebe lidi, kteří vám lidsky moc nesedí (jsou protivní svými odlišnými názory či nepříjemnými argumenty), ale paradoxně vám vždy pomůžou dívat se na věc jinak, než jak to vidíte vy či spoustu dalších lidí, kteří možná jen nemají takovou odvahu říkat věci naplno a pravdivě tak, jak je vidí.

Pokračovat ve čtení

Chyby při výběru zaměstnanců - personalisti vs. externí agentury

Jack Welch z GE si osobně vybíral svých „nejbližších“ cca. 250 top manažerů. Přejal jsem tuto filosofii a výběr lidí je pro mě jednou z dvou klíčových priorit při řízení a rozvoji firem. Jen pro zajímavost, tou druhou je finanční řízení firmy. Na výběru lidí do firmy, která má cca. 40 zaměstnanců, se podílím vždy do té míry, že k nám nenastoupí nikdo, s kým se napřed nesetkám a nepromluvím si.

Pokračovat ve čtení

Nedostatek pracovníků - objektivní situace nebo si za to firmy mohou samy?

To, že je nedostatek kvalifikovaných a schopných lidí, je objektivní fakt. Přestože statistiky ukazují něco kolem 250.000 uchazečů o práci (pozn. nutno tento fakt ověřit přes ÚP či český statistický úřad), realita je taková, že např. v jedné firmě, kde jsme dali inzerát na skladníka, nepřišel životopis na danou pozici, jak je měsíc dlouhý. Dochází k jevu, o kterém jsem mluvil rok nazpátek.

Pokračovat ve čtení

5 nejčastějších chyb při předání rodinného podniku

Až 40 % firem v České republice můžeme označit jako firmy rodinné. Každá třetí ovšem nepřežije více než jednu generaci. Druhou generační obměnu dokáže úspěšně uskutečnit již pouze každý dvacátý rodinný podnik. V praxi se můžeme setkat s několika zásadními chybami, které mohou předání firmy zkomplikovat a majitelům přinejlepším zajistit nejednu bezesnou noc. Které chyby to jsou a jak se jich vyvarovat?

Pokračovat ve čtení

Správné myšlenky plodí správné činy, úspěch záleží velkou měrou na charakteru

Kdysi jsem četl velmi zajímavou myšlenku, která se v praxi osvědčila i mně. „Zasej myšlenku, sklidíš čin, zasej čin, sklidíš zvyk, zasej zvyk, sklidíš charakter, zasej charakter, sklidíš osud.“ Osud vnímám jako výsledky… Abychom si správně rozuměli, nemluvím o „pozitivním myšlení“ typu „něco si moc přej, a ono se ti to splní.“

Pokračovat ve čtení

Zažíváte výrazný nárůst zakázek? Pozor na problémy, které způsobuje „nával“ objednávek či nekoordinovaně rychlý růst firmy.

Nemusíme hovořit hned o krachu, který zapříčiní rychlý růst firmy, nicméně často zejména na závěr roku nejedna firma řeší dilema, kolik ještě zakázek přijmout, „abychom to všechno stihli.“ A ten podnikatel, který nedokáže odhadnout kapacity a síly firmy, mnohdy zjistí, že platí ono otřepané „méně je více“. Proč?

Pokračovat ve čtení

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2107. Agentura Weboo