Nejčastější chyby manažerů - s námi jim předejdete!
Chyby manažerů
Často se mi stálá, že když přijdu k nějakému klientovi a povídáme si, často má různé naučené fráze a domněnky, které ve skutečnosti nejsou pravda. A proto chybuje. Přečtěte si je a nedělejte stejné chyby jako ostatní.
Pokud máte jakýkoliv dotaz, nebojte se mě zeptat.
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Chyby v HR managementu mohou stát malé a střední podniky jmění. Jak se jich vyvarovat?
Zdlouhavý proces náboru nových pracovníků, přílišná neformálnost nebo chybějící pracovní příručka – to jsou jen některé z častých chyb spojených s řízením lidských zdrojů, jichž se dopouštějí malé a střední firmy. Důsledkem toho jim pak chybí talentovaní zaměstnanci, musejí se vypořádávat s právními spory či trpí atmosféra a výkonnost na pracovišti.
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Dát úkol neznamená řídit podnik (oddělení). Je potřeba vzít odpovědnost za to, že úkol bude udělán, příkaz bude přesně splněn.
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Chyba neučit se od svých zaměstnanců / podřízených. Kdo sám stále mluví a nikdy se neptá, zbavuje se největšího zdroje informací, jenž leží přímo v podřízených. Takový člověk dává spíš přednost pochlebování před výkonností.
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Je lepší mít malý podnik, jenž roste, než velký, který skomírá. Má-li firma obrat za rok 100mil.Kč a náklady 120mil.Kč, zkrachuje. Je lépe mít obrat 12mil.Kč, náklady 10mil.Kč a prosperovat. VELIKOST NEZNAMENÁ VÝKONNOST A ÚSPĚCH. FIRMA SE POSUZUJE PODLE VÝSLEDKŮ!!!
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Spoléhám se na doměnky, ne na fakta. Mnoho manažerů řídí firmy přes diskuze a názory a ne přes přesná čísla, která jsou pak interpretována. Není vždy pravda, že názor většiny je ten nejlepší - manažer má sledovat čísla, zjistit všechna fakta (vyslechnout názor všech), A PAK SE MUSÍ ROZHODNOUT A MUSÍ VZÍT ZODPOVĚDNOST ZA VLASTNÍ ROZHODNUTÍ. Podnik má být řízen fakty, čísly, byť je potřeba vést diskuze. Běžte na "pracovní místo", Japonci říkají na gemba, a udělejte si vlastní obrázek o situaci, věcech, lidech. Dívejte se na to, co lidé dělají (jaké mají výsledky), ne na to, co říkají (proč výsledky nemají).
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Pochybnost nad vlastní pozicí - že ředitel, manažer a podobné pozice nejsou přímými producenty apod. Přímou přidanou hodnotu vytváří obchodník na schůzce, když prodá svůj produkt/službu, přímou hodnotu vytváří dělník, když vyrobí výrobek. Nicméně je třeba mít na paměti, že loď dopluje do cíle, jen když má dobrého kapitána, který pevně a zkušeně drží kormidlo. Jako kapitán nemůže dělat vše na lodi, tak ani manažer ve firmě.
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Mylná domněnka, že nízké mzdy přinesou nižší náklady (úspory), je chyba, jíž se dopouští většina podnikatelů, manažerů. Když má dělník (obchodník atd.) měsíční mzdu 25.000Kč a vydělá 50.000Kč pro firmu, mám šetřit na jeho mzdě? A když má dělník (obchodník atd.) měsíčně mzdu 15.000Kč a vydělá pro firmu 10.000Kč, ušetřil jsem? V prvním případě je čistý zisk 25.000Kč, v druhém čistá ztráta 5.000Kč. Nešetřete na svých výkonných lidech!!!
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
Základní chyba pořizovat nový investiční majetek – budovy, stroje, vybavení atd., když stávající jsou využívány z 50-60% své kapacity. Je daleko jednodušší zdvojnáosbit provozní kapacitu stávajících strojů než zdvojnásobit jejich počet.
- Kategorie: Nejčastější chyby manažerů
V podniku vládne rivalita mezi odděleními... Jednotlivá oddělení v podniku nejsou soupeři, ale partneři, kteří mají společným úsilím dosahovat cílů. Je povinností manažera, aby udělal vše, co je v jeho silách pro podporu spolupráce jednotlivých oddělení. V praxi jsme však svědky často toho, že manažer pro vzájemnou spolupráci a podporu komunikace jednotlivých oddělení mnoho nedělá. To je velká chyba.