fbpx

nove logo2

Je lepší řešení najmout na manažerskou pozici vlastního zaměstnance, či interim manažera? To je otázka, kterou si klade snad každé vedení firmy, která se může ocitnout v krizové situaci. Pojďme se na téma podívat z praktického hlediska. 

Jiří Rostecký a Jiří Jemelka

Jiří Rostecký z Mladého Podnikatele.cz si mě již dvakrát pozval do svého studia. Tak jsem se rozpovídal.

sedící muž v autobuse

Správná personální rozhodnutí jsou jako cesta autobusem. S těmi, kdo sedí na správnných místech, se prostě jede líp. Přečtěte si článek z časopisu Moderní řízení 02/2018.

Nabízíme: personální audit.

nohy člověka na blátivé cestě

Jaká je v segmentu malých a středních firem souvislost „trojúhelníku“ mezi lidmi, firemní kulturou a výkonností firmy?

muž hobluje desku

Interim management je hojně skloňovaný termín v rámci nastupující a čím dál více rozšířené gig economy. Ne však každý personalista ví, jak na interim management ve své firmě tak, aby to bylo co nejefektivnější. O výzvách dnešního interim manažera jsme si povídali s Jiřím Jemelkou, výkonným ředitelem J.I.P. pro firmy.

muž v obleku na schodišti, v pozadí recepce

Na webu efektivnepodnikat.cz vyšel nový článek, tentokrát na téma dobré pověsti v byznysu.

Stále více podnikatelů si uvědomuje, jak je důležité podnikat korektně, seriózně, dlouhodobě a jak je v byznysu důležité jméno, pověst.

Pokračovat ve čtení

Na webu MontyRich.cz vyšel nový článek na téma "firemní kultury".

Nepodceňujte atmosféru na pracovišti a firemní kulturu ve své firmě. Nespokojení zaměstnanci a jejich vysoká fluktuace v kombinaci s nedostatkem pracovníků na trhu práce můžou mít pro vaše podnikání fatální následky.

Pokračovat ve čtení

červený nápis - marketing

STARTING UP 2017/1

KOLIK PODNIKATELŮ I ŽIVNOSTNÍKŮ SE OPRAVDU NAPLNO VĚNUJE AKTIVNÍMU NEBO-LI VĚDECKÉMU OBCHODU.

Co je to aktivní nebo-li vědecký obchod? To je obchod, ve kterém se zkrátka neustále intenzivně tvoří na rozvoji a možnostech, testuje se, hledá se vztahová souvislost mezi příčinou a důsledkem.

Pokračovat ve čtení

S koncem starého a začátkem nového roku se spousta lidí pouští do bilancování toho, co uplynulý rok přinesl, a do předsevzetí, co budou v tom dalším roce dělat jinak. Já ale na novoroční předsevzetí nevěřím - proč? Dočtete se v rozhovoru.

Pokračovat ve čtení

Založení úspěšného podniku není nic jednoduchého. Až 80 % firem skončí s podnikáním již v prvním roce, během následujících pěti let pak zkrachuje většina těch, které překonají krizový první rok. Úspěšné jsou tak zhruba jen čtyři firmy ze sta. V tomto článku vám přinášíme souhrn toho nejdůležitějšího, na co si je třeba při rozjíždění podniku dát pozor.

Pokračovat ve čtení

Nápis - Jemelkův citát - potlač ego

Klíčem k úspěchu v podnikání jsou lidé, kterými se obklopíme. Jak ale najít a získat ty pravé a sestavit z nich super tým, který vynese firmu k výšinám?

Pokračovat ve čtení

čb nápis - start business...

ROZHOVOR V ČASOPISE STARTING UP

ANEB ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ ZAČÍNÁ „POVOLÁNÍM“ – VNÍMÁTE SVOU BYZNYS CESTU JAKO POSLÁNÍ?

Představujeme vám novou rubriku „Start business!!!“, ve které najdete pravidelný seriál tipů a rad, které se budou zaměřovat na pomoc začínajícím podnikatelům a start-upistům. Na své si v této rubrice přijdou také ti, kteří jsou prozatím v byznyse krátce a hledají impulsy a návody, jak své podnikání úspěšně rozvíjet a zlepšovat.

Pokračovat ve čtení

Nápis - Jemelkův citát - problém majitel

ROZHOVOR V ČASOPISE MONTYRICH

Svou práci „oživovače firem“ Jiří Jemelka někdy přirovnává k misi agenta 007. „Vysadí vás v cizím prostředí a vy se musíte rychle zorientovat, zjistit, kde je problém a najít pro něj řešení,“ vysvětluje. Cíl mise je jasný – zlepšit fungování fi rmy a její výsledky. A ve většině případů je mise úspěšná.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - Katalyzujeme změny

SEKCE "JAK NA VÝSLEDKY"

„NERADÍME, PŘINÁŠÍME VÝSLEDKY,“

říká v následujícím rozhovoru výkonný ředitel poradenské společnosti JIP pro firmy s.r.o. Ing. Bc. Jiří Jemelka, MBA. Stojí za ním a jeho týmem víc než stovka spokojených klientů, tucet let zkušeností, větší než sedmdesátiprocentní úspěšnost a stovky milionů korun ve zvýšených tržbách.

Pokračovat ve čtení

Jemelka - naskenované foto

POVOLÁNÍ OŽIVOVAČ

MAJÍ FIRMU NA TO, ABY NASTARTOVALI VÁŠ BYZNYS.

Jiří Jemelka má na startování firem vlastní podnik. Podle něj je mise manažerů, kteří přicházejí restartovat firmy, podobná úkolům tajných agentů. Musejí se rychle zorientovat a najít řešení v nelehké situaci. Nabízíme restrukturalizaci podniku.

Pokračovat ve čtení

Nápis - know-how - téma měsíce

ROZHOVOR V ČASOPISE STARTING UP

DO HLUBIN PODNIKÁNÍ S JIŘÍM JEMELKOU...

Když jsem požádala Jiřího Jemelku, člověka, který se dlouhá léta zabývá poradenstvím pro podnikatele a firmy, o rozhovor, netušila jsem, s jakou zaníceností pro věc se setkám a že jeden rozhovor vydá na celé téma e-magu.

Pokračovat ve čtení

v továrně za strojem

rozhovor v časopise CzechIndustry

AŤ JE KAŽDÝ ŠŤASTNÝ NA SVŮJ ZPŮSOB A PŘEJI VŠEM, KDO SE PUSTILI ČI PUSTÍ CESTOU IOT A INDUSTRY 4.0, AŤ JSOU „HAPPY“

Pokračovat ve čtení

nápis logo Deník

ROZHOVOR V DENÍKU

USPĚJE SPÍŠ PODNIKAVÝ ČLOVĚK NEŽ AUTOR SKVĚLÉHO NÁPADU

Hodně lidí přešlapuje nad nápadem začít podnikat a neví, kudy se vydat. Jiní už zase svůj byznys rozjeli, chtěli by se ale zlepšovat. O tom i proměně společnosti a společenské odpovědnosti firem mluví v rozhovoru Jiří Jemelka.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - dlužníci

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

NENECHTE SI DLUŽNÍKY PŘERŮST PŘES HLAVU

Drtivá většina tuzemských firem za svůj produkt či poskytnutí služby někdy nedostala včas a řádně zaplaceno. V nejhorších případech neúnosný objem dlužných částek, byť jen od jednoho odběratele, zcela paralyzuje chod celého podniku, dojde k úbytku cash-flow, platové neschopnosti a nezřídka i ke krachu.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - konstruktivní kritika

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

KONSTRUKTIVNÍ KRITIKA FIRMU POSOUVÁ

Kdo z nás má rád kritiku? Slyšet od někoho, že děláme něco špatně, či peprněji: "Šéfe, tohle je úplná hloupost", dokáže s nadhledem a bez negativní odezvy zvládat vskutku jen "osvícený šéf". V praxi to ve firmách vypadá často tak, že si vedení firmy vyloženě jde vstříc pro falešné pochlebování a neúpřímnou pochvalu.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - generační obměna

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

GENERAČNÍ OBMĚNA ČASTO SCHÁZÍ

V České republice je čtyřicet procent firem rodinných. Každá třetí ovšem nepřežije více než jednu generaci.Tím spíš jedná-li se o menší a střední firmy.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - neodkládat úkoly

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

NEODKLÁDEJTE SVÉ ÚKOLY!

Prokrastinace je moderní. Tedy alespoň coby pojem. Skoro mi přijde, že se z ní stala jakási módní vlna a kdo alespoň trošku neodkládá své úkoly a povinnosti, jako by nebyl „in“. Mně osobně přijde prokrastinace neskutečně zhoubná.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - firemní strategie

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

ROZHÝBEJTE SVÉ PODNIKÁNÍ ÚČINNOU FIREMNÍ STRATEGIÍ

České malé a střední podniky se podle posledních průzkumů potýkají s tvorbou firemních strategií. Ty jsou buď nekvalitně připravené, krátkodobé nebo zcela chybí.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - když začne hořet

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

KDYŽ VE FIRMÁCH ZAČNE HOŘET...

Nedávno jsem navštívil při jedné obchodní příležitosti Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje. Kromě hlubokého obdivu k práci tamních záchranářů jsem si z návštěvy odnesl myšlenkovou reflexi nad tím, jak je to vlastně s „ohněm“ ve firmách.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - šéf musí šéfovat

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

NEJVYŠŠÍ ŠÉF MUSÍ ŠÉFOVAT

Tvrdím a vždycky budu tvrdit, že chcete-li rychle zvýšit výkon firmy, zbavte v prvé řadě ředitele firmy pokud možno všech automatických a operativních prací.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - home office

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

HOME OFFICE TRENDU SE ČASEM NEUBRÁNÍME

V Nizozemí budou mít někteří zaměstnanci právní nárok na práci z domova. V Česku poptávka po flexibilní pracovní době a možnostech takzvaného home office sílí. Není divu.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - ideální počet vlastníků

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

IDEÁLNÍ POČET VLASTNÍKŮ FIRMY JE LICHÉ ČÍSLO

A tři je moc! Aneb jak životně důležité pro firmu je, aby v denním provozu měl podnik pouze jednoho vrcholového šéfa… Setkávám se velmi často z dost bezvýchodnou situací ve firmách v momentě, kdy narazím na dva majitele s rovnoměrným podílem vlastnických práv na firmě.

Pokračovat ve čtení

PRO MANAŽERY S JIŘÍM JEMELKOU:

Znamená revitalizace podniku jeho blížící se konec či hlubší problémy nejen ve finančním zdraví firmy? Jako ortel zkázy vnímá tento proces mnoho českých podnikatelů a manažerů.

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - pýcha nebo pokora

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

CESTY PÝCHY, ANEB CESTA POKORY?

Existují bezesporu úspěšní lidé, stejně jako existují lidé neúspěšní. Stejně tak platí, jak jsem nedávno slyšel, že člověk má zcela určitě jinou výchozí pozici, pokud se narodí jako „dědička podílu hotelového impéria Hilton“ nebo se narodí jako čtrnácté dítě v pořadí rodině v Bangladéši

Pokračovat ve čtení

výstřižek z novin - důležitá koncovka

EKONOMICKÁ PORADNA DENÍKU ANEB JAK TO VIDÍ JIŘÍ JEMELKA

JAK DŮLEŽITÁ JE V BYZNYSE KONCOVKA?

Nezřídka se stává, že ve firmách platí zvláštní opatření. Nedávno jsem nad jedním takovým zase musel kroutit hlavou. Obchodníci nejmenované firmy mají „stop stav“ na počet návštěv u jednoho potenciálního klienta.

Pokračovat ve čtení

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 - 2019 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů                                                  Prodej firem