nove logo2

bez terminu

První schůzka pro mě dnes znamenala velký „průlom“. Poprvé jsem si uvědomil, jakým způsobem ovlivňuje moje vnitřní rozpoložení průběh schůzky. Vědomě jsem se zaměřil na to, abych použil v praxi informace, které jsem v posledních dnech pochopil – viz. předchozí úvahy.

mistoPřišel jsem na schůzku v klidu, s pozorností upřenou na to, aby klient přesně pochopil má slova a řekl jsem úvod. On se hned po něm rozpovídal. To se mi dřív moc nestávalo. Najednou jsem zjistil o klientovi spoustu užitečných informací, aniž bych mu dal jedinou otázku. V té chvíli, kdy domluvil, jsem už věděl, čeho se mám při zjišťování potřeb držet. Položil jsem vždy jen jednu krátkou otázku a on mluvil a mluvil, protože díky jeho počáteční sdílnosti jsem věděl, co ho zajímá. A já se ptal víc do hloubky na to, co ho zajímá. Potvrzoval jsem mu jeho slova. „Potvrzovat“ znamená dávat druhému najevo, že rozumím tomu, co mi druhý říká; pohybem hlavy, mimikou, gesty, slovy. Snažil jsem se klientovi skutečně rozumět. Usiloval jsem o to, abych s ním vybudoval vzájemné porozumění. Po většinu času jsem byl potichu, naslouchal jsem, dával jsem mu najevo, že vnímám a rozumím tomu, co říká. Podařilo se mi zjistit potřeby, dobře zjistit, kde klienta „tlačí bota“. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem nedokázal tyto informace využít a ukázat je klientovi i z druhé strany. Z druhé strany tak, aby ucítil potřebu dané problémy řešit. Nedokázal jsem ho přimět k tomu, aby viděl svůj problém jako řešitelnou věc skrze účast na semináři, skrze nákup naší služby. Schůzka proběhla v příjemné, přátelské atmosféře a jsme domluveni na dalším kroku.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 - 2019 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů