Strategie business partnership využije goodwilu a silných zákaznických vztahů, které má jiná firma se svými klienty – a klienti této firmy jsou také Vašimi potenciálními klienty.
Př. Známý autor knih o stravování v restauracích, Runcán Fines, byl osloven Robem Parkem, aby se stal partnerem v novém podniku – založili firmu Fines – Park Nic. A začali propagovat novou řadu sušenek s doporučením uznávané autority v oblasti stravování, D.Hansem. Během 3 týdnů prodej oněch sušenek pokryl 48%!!! trhu v segmentu prodeje sušenek.
Př. Jedna malá česká firma prodávající a implementující klimatizace oslovila stavební firmu, aby společně založili firmu, která bude od A do Z zajišťovat nové stavby. Stavební firma tak svým klientům poskytla kompletní servis, firma montující a prodávající klimatizace zvýšila své tržby – a obě firmy na tom vydělaly.
Položte si otázku:
KDO JIŽ PRODÁVÁ KLIENTŮM, KTEŘÝM MŮŽETE NABÍDNOUT SVÉ VÝROBKY/SLUŽBY I VY?
... mohla by to být firma, která prodává něco, co předchází, doplňuje či následuje po... zakoupení Vašeho výrobku/služby.
Vaše výrobky/služby nejsou konkurencí výrobkům/službám takové firmy – naopak, vzájemně se doplňujete.
PŘEMÝŠLEJTE, KTERÉ TAKOVÉ FIRMY MŮŽETE OSLOVIT???
Kontaktujte takové firmy a usnadněte jim Vaší zajímavou nabídkou, aby o Váš, Vašich výrobcích/službách referovali svým klientům.
Pokud jste firma, která prodává software, kontaktujte prodejce, kteří nabízí svým klientům hardware.
Pokud jste firma prodávající kalendáře či přáníčka, obálky apod., kontaktujte výrobce psacích potřeb.
Pokud jste výrobce parfémů, kontaktujte kosmetické pultíky v obchodních domech, kosmetické salóny, kadeřnictví, salóny na pedikúru a manikúru apod.
Př. Visa card + Američan Expres společně kontaktovali aerolinky, výrobce automobilů, čerpací stanice, domluvili se s nimi, aby pro své klienty vytvořili jedinečné kreditní karty platné pouze pro tyto obory – a vytvořili tak obrovskou síť nových klientů.