logo

bez terminu

2. ŘEŠENÍ NEPŘÍJEMNÝCH PROBLÉMŮ

  • praktický muž bojuje s nepříjemnými fakty/problémy, jeho cílem je zvládnutí faktů, nikoliv pouhé sbírání faktů
  • především poznejte nejhorší problém, který se Vám staví do cesty. Položte si tuto otázku:

"JAKÝ JE NEJVĚTŠÍ PROBLÉM VAŠEHO PODNIKU?"

  • žádný ředitel se nedozví zprostředkovaně přes své lidi všechna fakta, dokud po nich sám osobně nepátrá
  • SEPIŠTĚ SI DESET NEJVĚTŠÍCH PROBLÉMŮ VAŠEHO PODNIKU A OZNAČTE JE OD NEJVĚTŠÍHO PO NEJMENŠÍ

problém - řešení

Pokud nerostou, nebo dokonce klesají Vaše zisky, nedávejte to za vinu někomu jinému - berte zodpovědnost na sebe. A věřte, že příčinou jsou tyto základní oblasti:

  1. zanedbávání povinností
  2. plýtvání
  3. nedostatek spolupráce
  4. omezenost díky vyjetým kolejím
  • základním předpokladem pro zvýšení zisku je řešení problému. V prvé řadě se zaměřte na řešení problémů zákazníka, rád Vám za řešení zaplatí. Poté se postupně zaměřujte na všechny problémy (podle priorit), s nimiž se potýká Váš podnik a jež jste si vypsali na papír.

  • produktivní lidé, kteří prospívají, přijdou k nesnázi/problému, studjí ho zprava, zleva, zevnitř, zvenku, pak se rozběhnou a skočí. Kdo umí řešit problémy a nesnáze druhých i své, tomu zisky stále kontinuálně rostou.

  • nesnáze a problémy nejsou vysokou, nepřekonatelnou betonovou zdí. Lidé, jimž jdou zisky dolů, často, když narazí na nesnáze, dojdou k nim (k problémům, zdím) a zanechají na nich výstražnou tabulku s nápisem "Nemožné"

  • nejpravdivější odpověď na otázku: KDO JE OBCHODNÍK/PODNIKATEL? Je...
    Je to člověk, kolem dokola obklopený nesnázemi a problémy, které řeší.

  • příliš mnoho obchodníků chce dnes něco za nic. Staňte se specialisty na zdolávání nesnází a problémů. Zvláště v dobách tísně buďte odvážného ducha, neděste se. Pamatujte na slova ocelového magnáta Andrew Carnegiho:
    "Mým konkurentům stydly nohy, kdykoli nastaly krušné časy. Mně však nikoliv, prostě z toho důvodu, že jsem věřil v ocel." Staňte se mužem/ženou víry!!!

  • využijte Carnegiho strategii: Zvyšovat produkci a prodej v dobách dobrých a zdokonalovat/zefektivňovat provoz a vykupovat své konkurenty v dobách zlých.

dopis

  • prožijete tucet zlých dob v obchodování/podnikání, Vašim úkolem je z každé něco získat!
    !!! Sepište si ty největší problémy svého podniku a pak je začněte podle priorit řešit. !!!
    Sepište si problémy, které mají Vaši zákazníci (co řeší nákupem Vašich produktů/služeb) a pak je řešte. A řešte lépe a lépe!

  • čelte nepříjemným faktům, pátrejte po nich, obraťte se k nim čelem a řešte je

  • Vaše firma prodělává, tržby klesají, náklady rostou? Vypátrejte proč!

  • používejte metodu 5x proč? Ptejte se proč jsou Vaše výsledky nízké. Odpověď opět podrobte otázce Proč?...A tak pokračujte 5x za sebou, až se dostanete k úplnému jádru problému.

  • čelte nesnázím, čelte svým obtížím, čelte věcem, jež jsou nemožné. Čelte věcem nepoctivým.

Přijde vám článek zajímavý? Máte chuť se dozvědět více?

Můžete si vybrat některý z mých kurzů

AKTUÁLNÍ KURZY

nebo se mne na cokoliv zeptat

CHCI POLOŽI DOTAZ

nebo si prohlédněte, co všechno nabízím

PROHLÉDNOUT SLUŽBY

 

Sekce manažerské dovednosti, zvyšování zisku / tržeb, revitalizace firem, podnikové poradenství

 

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2107. Agentura Weboo