logo

bez terminu

Nezaspěte své podnikání

Co čeští podnikatelé nejčastěji podceňují nebo zanedbávají při snaze o vybudování úspěšné firmy?

nezaspěteJe to otázka osobního zrání stejně jako fáze života podniku. V každé fázi svého podnikatelského života prochází většina podnikatelů vlastními zkouškami a překážkami. Budeme-li se bavit o oblasti středně velkých podniků, o tom, s čím se setkáváme nejčastěji u našich klientů, pak nejednou narážíme na překvapivý fakt, že spousta podnikatelů jakoby zaspala – mají firmu např. o 200 zaměstnancích, ale stále se jí snaží řídit jako by firma měla 10 lidí. Principy, na kterých řídíte střední a větší firmu jsou zcela odlišné od způsobu, jak řídíte mikro-firmu či malou společnost. V tomto spatřuji velkou chybu mnohých podnikatelů. Stejně tak se často setkáváme s tzv. syndromem „poledního démona“ – podnikatel již něco vybudoval, uspokojil se a nejde dál dopředu. Jakoby hodil převodovku na neutrál. Mnoho podnikatelů „úspěšně“ propásne okamžik, kdy by měli řízení firmy předat na exekutivního manažera a dál se z pozice vlastníka věnovat strategičtějším otázkám, než je rozhodování obrazně řečeno o nakupování záchodového papíru (s čímž jsme se už také setkali). V globále bych řekl, že podnikatelé mají dnes v mnoha případech problém z delegováním. Princip je však naprosto opačný – čím větší firmu máte, tím více byste měli delegovat. A následně se věnovat už pouze strategii a kontrole.

Nejčtenější články

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2017 - #agentura Weboo