logo

bez terminu

Manažerské kurzy zdarma

Efektivita. Produktivita. Tyto dvě slova často trápí řadu firem, protože její odhalení a nastavení rozhodně není jednoduché. Za mou mnohaletou praxi (více informací v sekci Bio) jsem získal řadu zkušeností, o které se chci nyní s vámi prostřednictvím článků podělit. Pohodlně se usaďte, udělejte si třeba kávičku nebo čaj a počtěte si v mých zápiscích, které mě dnes a denně inspirují k tomu, abych pomáhal firmám v jejich cestě za splněním cílů. 

Pokud máte pocit, že na Váš problém nestačíte sami a chcete radu někoho, kdo pomohl již více než 80ti firmám, nestyďte se mi napsat.

ZEPTAT SE

Naši lidé se navzájem nebojí otevřeného vyjádření názorů

Další z tipů na to, jak díky atmosféře ve firmě dosahovat co nejlepší výsledky, zní takto: 

  • Snažte se vytvořit takovou atmosféru, aby se vaši lidé navzájem nebáli otevřenému vyjádření názorů a porovnání těchto názorů, konstruktivní debatě o rozdílných stanoviscích. Tyto debaty jsou na úrovni ve chvíli, kdy sám šéf respektuje základní pravidla slušné komunikace a spravedlnosti. Všichni si dobře uvědomujeme, že každý člověk může mít a většinou má trošku odlišný podhled na svět, vidí věci z jiného úhlu, pod tíhou vlastních zkušeností, „svými brýlemi“. To není na škodu, naopak, tam kde jsou dva lidé, a mají ve všem stejné názory, je jeden z nich „zbytečný“. Prostě odlišnost názorů a schopnost lidí o této odlišnosti komunikovat na úrovni většinou znamená najít ještě lepší řešení. Debaty mezi lidmi jsou na úrovni, každý z nás je skutečný diplomat, když znají základní pravidla komunikace.

Pokračovat ve čtení

Zapojte do plánování co nejvíce lidí

Pokud chcete, aby se ve vaši firmě dosahovaly co nejlepší výsledky, snažte se o toto:
Pozvěte co největší množství zaměstnanců, kteří se společně sejdou a vytvoří, hromadně, plán na další rok. Každý se vyjádří a je úkolem šéfa vše sjednotit do jednoho společného plánu. Toto je skutečný úděl šéfa – usměrňovat společné úsilí žádoucím směrem, sjednocovat a vést lidi, ne je řídit a kontrolovat.

Pokračovat ve čtení

Zaměstnanci jsou zodpovědní za spokojenost zákazníků

Zaměstnanci jsou plně zodpovědní za spokojenost zákazníků, neboť se s nimi na rozdíl od manažerů setkávají denně. Jedna věc je kvalita produktů či služeb, které Vaše firma nabízí. Ale naprosto zásadní je úroveň chování Vašich zaměstnanců k zákazníkům.

Pokračovat ve čtení

Brainstorming je v módě

Brainstorming. Často používaný pojem... O co se ale vlastně jedná? My v Čechách bychom řekli, že je to vlastně obyčejná debata, při které se přemýšlí, co a jak zlepšit či vyřešit. Takováto debata by měla mít určité mantinely nebo pravidla, aby byla k užitku. Takže:

Pokračovat ve čtení

Odměňujte manažery dle výsledků

Co to znamená v praxi? V praxi to znamená v podstatě to samé, co odměňovat obchodníky...
Každý dobrý obchodník je z části (cca. 30-40%) odměňován fixní částkou a ze 60-70% odměňován na základě provize. Tak by i každý manažer měl být motivován tím, co on spolu se svými podřízenými "vyprodukuje". Zodpovědný systém odměňování je takový systém, ve kterém jsou manažeři odměňováni podle toho, nakolik se podíleli na celkovém výsledku svého oddělení (části firmy či firmy celé).

Pokračovat ve čtení

Definujte lidem pevné body

Co jsou to pevné body?
Definujte lidem žádoucí výsledky (produkt), nikoliv metody (činnosti, jak něčeho dosáhnout). Tím vymezíte, co se má udělat a dokdy. Samozřejmě při součastném respektování všech zákonů, předpisů a směrnic a při respektování etických a morálních hodnot.

Pokračovat ve čtení

Získávejte důvěru lidí a nehazardujte s ní

Nemáte-li důvěru nebo chybí-li společná představa o žádoucích výsledcích, máte tendenci vést za ruku, neustále kontrolovat a nařizovat. Protože lidem nedůvěřujete, cítíte potřebu je stále kontrolovat. Jaká však bude vaše metoda v případě, že budete lidem důvěřovat?

Pokračovat ve čtení

Tajemství úspěchu dle Henryho Forda

Henry Ford řekl, že pokud je nějaké tajemství úspěchu, pak je to schopnost vidět všechno jak ze svého pohledu, tak z pohledu druhého člověka. Vždy buďte maximálně empatickým člověkem. Nedávno jsem jezdil v terénu při koučinku s jedním obchodníkem. Všiml jsem si u něho něčeho, čeho jsem svědkem velice často. Ptal se jedné zákaznice, jak bylo na dovolené? Ta paní začala nadšeně vyprávět, nicméně náš obchodník byl myšlenkami již někde úplně jinde... připravoval si v hlavě, co řekne dalšího, až paní domluví.

Pokračovat ve čtení

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2107. Agentura Weboo