logo

bez terminu

Zdravá, nevtíravá smělost obchodníka

Vydal jsem se do Opavy. Něco uvnitř mi říkalo, že z této firmy odjedu s přihláškou.

rozdávej láskuFakt, že paní zavolala sama, dával tušit, že její zájem jít na seminář bude od samého začátku schůzky vysoký. Také hlas paní v telefonu a slova, které říkala, dávaly tušit, že to bude „snadné“. Řekl jsem si ale, že nic nepodcením a že udělám vše pro to, abych z Opavy se smlouvou skutečně odjel. Schůzka byla perfektní, třebaže bylo už po sedmé hodině večer. Vybudovali jsme spolu velké porozumění a paní P. nabyla velkou víru v náš seminář. Naději v to, že po semináři bude schopna řešit vleklé problémy, které ve firmě má. Z její firmy jsem odjížděl s přihláškou na manažerský seminář. Nebyla to však přihláška pro jednoho účastníka, ale hned pro dva. Po otázce, zda půjde na seminář sama nebo vezme někoho sebou, mi totiž sdělila, že s ní půjde její společník. Prý její kolega ještě neví, že na seminář půjde, ale ona ho tam dokope. Tak to řekla. To mi připomíná, abych se s tebou podělil ještě o jednu věc. Je dobré se klienta vždy zeptat, zda půjde na seminář sám nebo vezme někoho sebou. Pokud prodáváš jiný produkt, tak se zeptej obdobně – zda si zákazník koupí 1 nebo 2 kusy, 100 nebo 150 kusů produktu. Tato otázka má výhodu. Dáváš tím klientovi najevo, že nepochybuješ o tom, že koupit chce. Řešíš důležitější věc – jaké množství si zákazník koupí. Mezi řádky tím dáváš klientovi najevo další věc: nepochybuješ o užitku služeb (produktu), jež nabízíš a máš zdravou smělost. Vypozoroval jsem, že klienti mají rádi u obchodníků zdravou smělost. Jako by zákazníkům tato vlastnost obchodníků dodávala jistotu pro nákup a důvěru v produkt. Zpět k pointě. Nakonec jsem odjížděl z opavské firmy nejen s přihláškou pro dva účastníky, ale... podle průběhu rozhovoru s paní P. se ve mně probouzelo tušení, že „tady“ bude mnohem větší spolupráce i do budoucna.

Nejčtenější články

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2017 - #agentura Weboo