logo

bez terminu

SOBECTVÍ V OBCHODĚ – NEÚSPĚCH JISTÝ

Jak jsem psal v minulém článku… Když jsem si uvědomil, že výsledky mám, když se soustředím na lidi, na budování porozumění s nimi, na službu, místo abych se soustředil na smlouvy, na peníze, na provize, opět jsem se prioritně na schůzkách zaměřil na „člověka“. Tak se stalo, že jsem opět chodil na schůzky ne prodávat, ale budovat vztahy s klienty.

Pamatuji si, jak jsem se v dubnu před každou schůzkou na chvilku zastavil a připomněl si, že chci s klientem vybudovat velké porozumění založené na důvěře, upřímnosti a otevřenosti. Chodil jsem na schůzky příjemně si popovídat. Chodil jsem za klienty s čistou touhou pomáhat jim. Jaké byly výsledky? Na konci dubna jsem zase „trhal rekordy“ v množství prodaných seminářů. Jenže, co se nestalo. Jelikož mi zjevně jedna lekce nestačila, tak jsem se na konci dubna podíval na své prodejní statistiky a řekl si, že v květnu to budu „práskat“ (budu nosit jednu smlouvu za druhou). Stanovil jsem si velký cíl a pustil se „do toho“. Celý květen podle toho vypadal. Na termíny jsem opět chodil proto, abych uzavřel obchod, bez ohledu na zájmy klientů. Nechodil jsem za klienty se záměrem vybudovat společné porozumění a příjemně si popovídat. Naivně a zbytečně jsem přišel o skvělé výsledky v prodeji tím, že jsem vypustil ze schůzek vědomé budování „souznění duší“ aneb vzájemné porozumění s klientem. Vypustil jsem z hlavy a ze srdce touhu pomáhat lidem a příjemně si s nimi popovídat. Podle tohoto sobecky zaměřeného myšlení také vypadaly moje schůzky.

utrpeni

Co hůř, klienti se během setkání se mnou necítili příjemně. Pozitivní je, že jsem se i tak něco naučil. Naučil jsem se, že mám vydržet, že pro mě neexistuje neúspěch, a že mám vytrvale následovat předsevzetí, pro které jsem se rozhodl. Držet se své nejvyšší vize, nejvyššího ideálu, „jít za tím“. Věřím, že také díky tomu jsem dostal ještě jednu šanci, abych si znovu připomněl, co mi přinášelo úspěch. Zvláštní věci to na tom světě jsou. Chceš výsledky v obchodě? Soustřeď se na lidi, a jako vedlejší produkt (by product) jsou výsledky (i finance). Soustřeď se na výsledky a peníze, a nemáš nic – a jako vedlejší produkt přijde frustrace, nespokojenost, chaos.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2107. Agentura Weboo