logo

bez terminu

Po uzavření obchodu se s klientem dál bav o životě

Na závěr jsem se zákazníka zeptal, zda by byl tak hodný a provedl mě po své prodejně. Má zverimex. Ukázal mi spoustu zvířátek. Hady, škorpióna, rybičky, křečky.

rozhovorPopovídali jsme si o tom, jak se dostal k tomu, co dělá. Je to člověk, který má opravdu upřímně rád zvířata. Je to na něm vidět. Je to velmi příjemný člověk. Měli jsme mezi sebou velké porozumění a z toho mám největší radost. Dělat tuto práci mi přináší příjemné pocity. Dělat obchod založený na vzájemné důvěře a velkém vzájemném porozumění, souznění, to je něco! Co k tomu potřebuji? Žádné obchodní techniky. Prostý, lidský zájem o člověka, schopnost být v klidu, „nechat být ok“ každou situaci, trpělivě se zajímat a pozorně naslouchat. A vnímat člověka. Mít skutečnou touhu být užitečný. Věnovat celou svoji pozornost klientovi. Vyjadřovat se přesně, jasně, stručně, pravdivě a přímočaře. Mluvit v klidu, ani pomalu, ani rychle – normálně. Nebuďme domýšliví, buďme lidští. Nebuďme důležití, buďme otevření. Neučme se nazpaměť, co říct, používejme zdravý rozum. Vyzařujme svou víru v úspěch obchodního jednání nejen svými slovy, ale celým svým projevem – pohybem hlavy, rukou, výrazem těla a obličeje, tonalitou hlasu. Jak toho docílit? Dělej to, co tě baví, nadchni se pro to, s čím obchoduješ. Toto jsou „obchodní techniky“ profesionálního obchodníka, který zůstal normálním člověkem. Píšu obchodní techniky v uvozovkách, protože to vlastně nejsou žádné techniky. Je to lidskost. Obchod je o lidech, ne o penězích. Peníze jsou pouze prostředek, který umožňuje směnu. Za každou směnou ale musí být užitek, hodnota. Užitek, hodnota, kterou vnímá zákazník i obchodník. Zákazník je tak jako ty v prvé řadě člověk. Obchod je o lidech. Tak se tak chovejme, lidsky, vstřícně, vlídně, ohleduplně. Po takových schůzkách, jako byla ta poslední, mám příjemné pocity. Moc mě baví být obchodníkem.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2107. Agentura Weboo