nove logo2

bez terminu

Být v klidu, vnímat, co se děje – a pak říct, co mám zrovna na mysli

Zpětně po schůzce jsem si uvědomil, že dřív bych po prezentaci semináře hned položil závěrečnou otázku, abych se vyhnul „trapnému“ tichu. Dneska jsem to neudělal. Nevím, co jsem tím sledoval, ale výsledek potvrdil, že to bylo správné řešení.

keep calmNení ani tak podstatné to, že si nejsem vědom toho, proč jsem hned nepoložil závěrečnou otázku. Podstatné je, že jsem si vědom toho, co způsobilo „správný postup“ – totiž nespěchat se závěrečnou otázkou. Byl jsem v klidu, v přítomnosti, měl jsem uvnitř hluboký klid, nechal jsem být ok každé slovo, každý názor klienta. Každou situaci, do které jsme se spolu v rozhovoru dostali, jsem nechal „být ok“. To je to důležité. Pokud jsem schopný být klidný v každém okamžiku, vím, že jsem schopný dělat správné věci, říkat správná, trefná slova, vhodně reagovat. To není o přemýšlení. To je prostě o tom, že jsem v klidu, naslouchám klientovi, pozoruji celou situaci, něco uvnitř sebe vnímám – mám z „toho všeho“ nějaký dojem. A podle toho dojmu pak jednám. Jako bych si mnohdy nebyl vědom toho, co mám dělat / říkat, ale když přijde „na věc“, udělám to nejsprávnější, co v danou chvíli jde udělat. Pokud jsem v klidu, pokud mám duševní vyrovnanost a jsem plně soustředěný na to, co se děje, jsem schopný ze sebe vydat to nejlepší, co v sobě mám. Tolik k dnešku. Chci ti ještě napsat body, které jsou pro mne jakousi osnovou, které se na schůzkách držím:

  1. Být v klidu v každém okamžiku. Prožívat klid, nechat být vše ok.
  2. Budovat porozumění mezi klientem a mnou.
  3. Mít na vědomí, že každý má právo na vlastní názor. Pochopit tento fakt.
  4. Čistý záměr. Doslova soustředění. Když něco chci, vědomě, s vnitřním klidem a jistotou za tím jdu.
  5. Vysoká emoce – dobrá nálada. Úsměv.
  6. Nic ze strany zákazníka nebrat osobně. Cokoliv udělá, cokoliv řekne, nechat to být ok. Urážky, komentáře apod., ničeho z toho se nechytat. Ať si „rýpne“, když chce.

V obchodě nejde o ego. O co jde? O vytváření hodnot, o službu. Pryč se sebedůležitostí, s arogancí či s domýšlivostí – to jsou přesně ty vlastnosti, které ničí porozumění a obchod. Místo nich měj pokoru.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                 button-twitter button-facebook linkedin g plus

 

 Copyright © 2018 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů