logo

bez terminu

Chyby manažerů

Často se mi stálá, že když přijdu k nějakému klientovi a povídáme si, často má různé naučené fráze a domněnky, které ve skutečnosti nejsou pravda. A proto chybuje. Přečtěte si je a nedělejte stejné chyby jako ostatní.

Pokud máte jakýkoliv dotaz, nebojte se mě zeptat.

ZEPTAT SE

2. Chyba neučit se od svých zaměstnanců / podřízených

Chyba neučit se od svých zaměstnanců / podřízených. Kdo sám stále mluví a nikdy se neptá, zbavuje se největšího zdroje informací, jenž leží přímo v podřízených. Takový člověk dává spíš přednost pochlebování před výkonností.

Pokračovat ve čtení

3. Klamný názor, že velikost podniku je důležitější než jeho výsledky

Je lepší mít malý podnik, jenž roste, než velký, který skomírá. Má-li firma obrat za rok 100mil.Kč a náklady 120mil.Kč, zkrachuje. Je lépe mít obrat 12mil.Kč, náklady 10mil.Kč a prosperovat. VELIKOST NEZNAMENÁ VÝKONNOST A ÚSPĚCH. FIRMA SE POSUZUJE PODLE VÝSLEDKŮ!!!

Pokračovat ve čtení

4. Spoléhám se na doměnky, ne na fakta

Spoléhám se na doměnky, ne na fakta. Mnoho manažerů řídí firmy přes diskuze a názory a ne přes přesná čísla, která jsou pak interpretována. Není vždy pravda, že názor většiny je ten nejlepší - manažer má sledovat čísla, zjistit všechna fakta (vyslechnout názor všech), A PAK SE MUSÍ ROZHODNOUT A MUSÍ VZÍT ZODPOVĚDNOST ZA VLASTNÍ ROZHODNUTÍ. Podnik má být řízen fakty, čísly, byť je potřeba vést diskuze. Běžte na "pracovní místo", Japonci říkají na gemba, a udělejte si vlastní obrázek o situaci, věcech, lidech. Dívejte se na to, co lidé dělají (jaké mají výsledky), ne na to, co říkají (proč výsledky nemají).

Pokračovat ve čtení

5. Pochybnost nad vlastní pozicí ředitele

Pochybnost nad vlastní pozicí - že ředitel, manažer a podobné pozice nejsou přímými producenty apod. Přímou přidanou hodnotu vytváří obchodník na schůzce, když prodá svůj produkt/službu, přímou hodnotu vytváří dělník, když vyrobí výrobek. Nicméně je třeba mít na paměti, že loď dopluje do cíle, jen když má dobrého kapitána, který pevně a zkušeně drží kormidlo. Jako kapitán nemůže dělat vše na lodi, tak ani manažer ve firmě.

Pokračovat ve čtení

6. Mylná domněnka, že nízké mzdy přinesou úspory

Mylná domněnka, že nízké mzdy přinesou nižší náklady (úspory), je chyba, jíž se dopouští většina podnikatelů, manažerů. Když má dělník (obchodník atd.) měsíční mzdu 25.000Kč a vydělá 50.000Kč pro firmu, mám šetřit na jeho mzdě? A když má dělník (obchodník atd.) měsíčně mzdu 15.000Kč a vydělá pro firmu 10.000Kč, ušetřil jsem? V prvním případě je čistý zisk 25.000Kč, v druhém čistá ztráta 5.000Kč. Nešetřete na svých výkonných lidech!!!

Pokračovat ve čtení

7. Základní chyba pořizovat nový majetek, když...

Základní chyba pořizovat nový investiční majetek – budovy, stroje, vybavení atd., když stávající jsou využívány z 50-60% své kapacity. Je daleko jednodušší zdvojnáosbit provozní kapacitu stávajících strojů než zdvojnásobit jejich počet.

Pokračovat ve čtení

8. V podniku vládne rivalita mezi odděleními

V podniku vládne rivalita mezi odděleními... Jednotlivá oddělení v podniku nejsou soupeři, ale partneři, kteří mají společným úsilím dosahovat cílů. Je povinností manažera, aby udělal vše, co je v jeho silách pro podporu spolupráce jednotlivých oddělení. V praxi jsme však svědky často toho, že manažer pro vzájemnou spolupráci a podporu komunikace jednotlivých oddělení mnoho nedělá. To je velká chyba.

Pokračovat ve čtení

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat, dát si se mnou šálek dobré kávy, tak se neváhejte na mne obrátit. Rád se Vám budu věnovat.

button-kontaktujte-mne

 

button-twitter button-facebook

 

2107. Agentura Weboo