fbpx

nove logo2

Marketing je to, co děláte, než prodáte. Kate Northrup

Ve svých článcích čerpám hlavně ze svých osobních zkušeností, které mě vždy posunuly někam dál. V kategorii marketing se věnuji hlavně komunikaci, efektivitě a propagaci. Pro větší přehlednost jsem články roztřídil do dvou podkategorií:

  1. Marketingové strategie | Jak zvýšit prodej
  2. Marketingová komunikace | Marketingový mix

Mít správně nastavenou marketingovou strategii i princip komunikace není jednoduché. Snad Vám mé zkušenosti pomohou k cestě k prosperující firmě.

 

Pokud máte pocit, že na Váš problém nestačíte sami a chcete radu někoho, kdo pomohl již více než 80ti firmám, nestyďte se mi napsat.

ZEPTAT SE

žárovka uprostřed ležících otazníků

Při prodeji se inspirujte druhými a nechte si poradit odborníkem na zvyšování tržeb.

Možná se sami sebe ptáte, jak Vám někdo jiný pomůže zvýšit objem prodeje, když se sami podobnou otázkou zabýváte celá léta a jste přesvědčeni, že již jste na hranici Vašeho maxima.
Právě zde je problém! Lidé pracující v určitém oboru se velmi zřídkakdy inspirují prodejními postupy v jiných oborech. Běžné postupy jsou tyto:

mnoho malých schémat a ruka s fixem

Inspirujte se velkými společnostmi

Př. č.4 zaměřený na zvýšení počtu nákupů za rok:
Tento způsob používají např. prodejny s textilem, brokeři, aukční síně, zlatnictví, autosalony, atd. Jsou to tzv. „soukromé akce pouze pro pozvané“. Např. autosalón Mercedes pořádá akci s názvem „Snídaně s hvězdou“.

tři zabodnuté hrací šipky

Zvyšte efektivně prodej ve Vaší firmě

  1. Navýšení počtu nových klientů
  2. Zvýšení objemu nákupů klientů
  3. Zvýšení počtu nákupů klientů za rok

komiksová bublina složená ze siluet lidí

Než se pustíme do konkrétních technik týkajících se komunikačních dovedností, vyjmenujme si základní překážky, které brání snadné a účinné komunikaci. A proč se bavit o překážkách? Představte si auto se silným motorem. A tento motor nefunguje, jak byste si představovali - zkrátka něco v motoru je špatně. Tak ho rozeberete, zkoumáte... a stále na nic nemůžete přijít. Podíváte se i do palivové nádrže a ejhle - zjistíte, že je plná nečistot. A tato nečistota brání motoru v plném výkonu. Stejně tak je to i v komunikaci. Pokud Vaše komunikace má být výkonná, je třeba se zamyslet před tím, než jí začnete "opravovat", co brání plnému výkonu. Zde jsou tipy:

siluety 6 lidí, nad nimi komiksové bubliny

Chcete-li být skutečně efektivními "komunikátory", je třeba se s odhodláním pustit do studia komunikace. To neznamená zabořit hlavu do chytrých knih na téma komunikace, ale skutečně začít na sobě pracovat- být pilný! Žádný učený z nebe nespadl a ani ten nejpříjemnější člověk, se kterým se setkáte a se kterým se Vám tak dobře mluví, nedostal veškeré své komunikační dovednosti jen tak do vínku. Často se za jeho komunikační schopností skrývá tvrdá práce. Buďte i Vy pilní v práci na sobě! To je úvodní lekce v rámci tématu efektivní komunikace.

2 figurky si podávají ruce, stojí na grafech

Mnoho firem považuje oblast marketingu stále za cosi podřadného. Důležitější je přece výroba, ekonomika, provoz či obchod. Jedná se však o základní omyl. Proč? Protože marketing je jako rybářská udice, která pomáhá přitahovat... v tomto případě ne ryby, ale zákazníky. S dobrým marketingem přitáhnete pozornost mnoha potenciálních zákazníků. Se špatným či žádným marketingem „lapáte“ naprázdno.

figurka sedí za notebookem, místo hlavy má otazník

Odpověď na tuto otázku by se mohla na první pohled zdát složitá, ale ve skutečnosti je jednodušší, než si myslíte. Podstatou úspěšné marketingové strategie je... KVALITNÍ SLUŽBA.

dlaň se dotýká tlačítka QUALITY

Velmi kontroverzní otázka. Pro někoho je kvalitní např. auto, které má funkci elektrického stahování oken. Vzpomínám si na jednoho obchodního zástupce (zaměstnance mého klienta), který dostal od firmy novou škodu fábii, s kvalitním motorem, s relativně dobrou výbavou a... s okénky, které se stahují ručně. Obchodník se svou pozorností upnul na to, že okénka nejsou na elektrické stahování. Okna musel stahovat klasicky, ručně, což ho zjevně „rozlaďovalo“. Měl svou představu o kvalitě.

lupa před nápisem RESULTS


V marketingových strategiích a jejich realizacích jde často o obrovské sumy peněz. Výsledek je očekáván s velkým napětím. O to víc je s podivem, že v určitých situacích firmy přehlížejí detaily, na kterých stojí celý úspěch strategie.

mnoho malých schémat a grafů

Do marketingové analýzy patří detailní rozpracování všech marketingových aktivit, které provádíte. Právě tento nástroj vám pomůže pochopit, které oblasti z PR a reklamy máte využívat.

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 - 2019 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů                                                  Prodej firem