V kategorii OSOBNÍ ROZVOJ
... rapidně nabývá na významu.
4. Prezentace, veřejné vystupování a vyjednávání
Pro řadu lidí je vyhlídka, že budou muset promluvit před velkým publikem – nebo i jen pár kolegy – stále noční můrou. Dovednosti ...
V kategorii ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ
... potřebu a vždy uzavře obchod bez ohledu na cenu. Dobrý obchodník se pozná podle toho, jestli umí různé námitky řešit a stále si udržuje prostor pro vyjednávání. Není neomezený, ale dobrý obchodník to zvládne. ...
V kategorii OBCHOD
Pokračování rozhovoru!
Jak pracovat s dnešními „moderními“ obchodníky? Jak z obchodníka dostat skvělý výkon, aby to bylo nakonec užitečné pro něj i pro firmu/manažera? Co byste poradil, co se osvědčilo? ...
V kategorii OBCHOD
Pokračování rozhovoru!
Setkal jste se s názorem, že obchodníci jsou takové „primadony firmy“, že je potřeba jim hrát na ego a jedním z velkých motivátorů je uznání? Jak se dá s tímto pracovat?
PŘEDCHOZÍ ...
V kategorii OBCHOD
Pokračování rozhovoru!
Dnes se stále častěji setkáváme s novou generací mladých obchodníků, kteří jsou prostě jiní než generace předešlá. Chtějí více volného času, často kombinují práci a volný čas, ...
V kategorii OBCHOD
Pokračování rozhovoru!
Ve firmách obecně panuje názor, že obchodníci nedělají s takovým nasazením, s jakým by bylo třeba. Je potřeba je kontrolovat a neustále držet pod jistou dávkou stresu? Jak to vidíte ...
V kategorii OBCHOD
Pokud motivace financemi, nejrůznějšími bonusy a benefity již nefunguje, můžete to zkusit ještě jinak. Jak, to prozradí podnikatel a hlavní konzultant české poradenské společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o., ...
V kategorii VÍRA VE SVĚTĚ
... obchodování či vyjednávání je pro Jákoba typická. Vždy je to něco za něco. Tento prvek se ukazuje také například v jeho působení u Lábana. Jedná se o dohodu ohledně sňatku s Ráchel, za kterou mu bude ...
V kategorii OBCHOD
Když jsem v obchodě zažíval doby neúspěchu, měl jsem štěstí, že kromě nezdarů, přišla vždy nějaká vítaná pomoc. I dnes se mnou na schůzku jel jeden kolega z Brna, jeden z nejlepších obchodníků v naší ...
V kategorii OBCHOD
Na poslední zmiňované schůzce jsem udělal prezentaci našeho semináře pro manažery. S úplným klidem a jistotou jsem položil otázku, zda na něj půjde sám nebo se svým tátou. Klient odpověděl, že půjde sám. ...
V kategorii OBCHOD
Dnes napíši pár řádků o svých zkušenostech s tím, jak lehce může člověk zapomínat na to, co mu opravdu funguje. Svého času jsem se jako obchodník jednu dobu učil „staronové“ věci, které napomáhají k úspěšnému ...
V kategorii OBCHOD
Včera jsem byl na schůzce ve firmě M. – D. Na schůzku jsem jel pozdě a ke všemu jsem budovu, ve které zmíněná firma sídlí, nemohl najít. Zvedl jsem telefon a zavolal panu R., abych se omluvil za zpoždění ...
V kategorii OBCHOD
Dnes bych rád shrnul, co se mi osvědčilo na obchodních schůzkách:
Jsem v klidu, uvnitř klidný. Vychutnávám si pohodlně každý přítomný okamžik na schůzce. V každém okamžiku dbám na to, abych měl vnitřní ...
V kategorii OBCHOD
Všiml jsem si toho, že často, když klienti domluví a nic na to neříkám, jsem ticho a jen se dívám do očí, najednou se z ničeho nic zase rozpovídají. Stalo se to i v závěru jedné schůzky, kdy jsem již nevěděl, ...
V kategorii OBCHOD
... byl na semináři o prodeji a ví, že při vyjednávání jsou mnohem účinnější otázky, než argumenty – klient při nich totiž musí přemýšlet a sám si odpovědět): „Heleďte, nechte si toho s těma otázkama“. A smál ...
V kategorii OBCHOD
Dneska jsem měl moc fajn den. Ráno jsem byl na schůzce ve firmě, která vyrábí klimatizace. Bavil jsem se s majitelem o jeho obchodnících. Zjišťoval jsem potřeby, ale pořád jsem nemohl najít to pravé, čeho ...
V kategorii OBCHOD
Kdysi jsem četl od Anthonyho Robbinse následující dvě myšlenky. Říká: „Náš život se formuje v okamžiku našich rozhodnutí. Rozhodujme se moudře.“ A dále: „Nikdy nepodceňujte sílu okamžiku. Jedním jediným ...
V kategorii OBCHOD
Navazuji opět na minulý článek…
Pak jsem celý rozhovor klientovi shrnul. „Vypíchl“ jsem podstatné věci o prodejcích, o marketingu v jeho firmě, o kolegyni, která se necítí jistá, když přednáší. Zeptal ...
V kategorii OBCHOD
Když jsme se zákazníkem projednali reference (viz. předchozí článek), přešel jsem ke druhé záležitosti: „Když jsem tady byl poprvé, zmínil jste se, že máte prodejce, kteří by potřebovali trochu „nakopnout“, ...
V kategorii OBCHOD
Dneska jsem měl schůzku ve firmě D., jejíž šéf byl na semináři pro manažery. Sešli jsme se už minulý týden bezprostředně po jeho návratu ze semináře. Tehdy jsme probírali jeho představy o naší ...
V kategorii OBCHOD
Dnes mám jednu úvahu: „Žijeme takový život, jaký si vytváříme - svou aktivní prací, tvořením duševním i fyzickým.“
Vidím to na sobě - zejména v oblasti duševní. Když nežiji v klidu vnitřní život, pak ...
V kategorii OBCHOD
Zpětně po schůzce jsem si uvědomil, že dřív bych po prezentaci semináře hned položil závěrečnou otázku, abych se vyhnul „trapnému“ tichu. Dneska jsem to neudělal. Nevím, co jsem tím sledoval, ale výsledek ...
V kategorii OBCHOD
Dalším potvrzením toho, že jdu dobrým směrem, byl i dnešní den. První schůzka a bum – uzavřená smlouva. Setkal jsem se s velmi příjemným a férovým člověkem, což se mi v poslední době nestávalo. Už od začátku ...
V kategorii OBCHOD
Druhý den nato, v pátek, jsem byl na dalším tréninku o prodeji. Jsem do těch obchodních tréninků trochu blázen, cože? Tam jsem pochopil, co to znamená, že: „Každý člověk má právo na vlastní názor.“ Pozor, ...
V kategorii OBCHOD
Zatímco poslední týdny jsem zažíval „divné“ schůzky, minulý týden už to byly zase ty staré dobré obchodní schůzky s velmi příjemnými pocity pro zákazníka i pro mě. Na takovéto schůzky jsem si zvykl – během ...
V kategorii OBCHOD
Tajemství „Pana Obchodníka“ = klid, vyrovnanost, touha vyslechnout a pochopit, prozíravě odpovědět, zachovávat si v každé situaci vnitřní rovnováhu...
Rád bych se s tebou podělil o zážitky z posledních ...
V kategorii OBCHOD
Ještě jednu věc jsem si na tréninku „osvěžil“. Na schůzkách se mi vždy osvědčilo dávat zákazníkovi zřetelně a viditelně najevo, že rozumím tomu, co říká. Aktivně dávat najevo, že ho vnímám. Byl jsem zvyklý ...
V kategorii OBCHOD
Po dlouhé době mám opět radost ze schůzek. Buduji porozumění a uzavírám obchody, což se mi předešlý měsíc vůbec nedařilo. Poslední týdny jsem měl schůzky, na kterých jsem se necítil dobře. Po termínech ...
V kategorii OBCHOD
Poslední dva týdny jsem se věnoval jiné práci než obchodování. Povinnostem ve škole a na interním semináři pro jednoho z klientů. Dnes jsem šel na schůzku s paní, která čerstvě absolvovala náš seminář ...
V kategorii OBCHOD
Nevyvíjej na zákazníka přílišný nátlak
Naše setkání bylo jedním velkým „spojením“, harmonickým rozhovorem. Poté, co jsme vyřídili všechny formality ohledně jeho účasti na semináři, jsem panu Š. položil ...
V kategorii OBCHOD
Seděl jsem v jeho kanceláři a živě jsem si představoval, jak zavádí klíčové manažerské nástroje (postupy, techniky, organizaci) z našeho semináře ve své firmě. Shrnul jsem, co vše ho zajímá a zeptal jsem ...
V kategorii OBCHOD
V úvodu schůzky, kdy jsem hovořil o naší firmě, jsem se vyvaroval slov, která běžně používám. Jak jsem tam tak seděl a říkal úvod, zaléval mě hluboký klid. Jako by slova šla od srdce, ne z mysli. Poprvé ...
V kategorii OBCHOD
Dneska jsem uzavřel další smlouvu. Jsem vděčný nejen za nového klienta a uzavřenou smlouvu, ale hlavně za způsob, jakým probíhala celá schůzka. Schůzka, na jejímž konci byla třešnička na dortu – dohodnutý ...
V kategorii OBCHOD
Na závěr jsem se zákazníka zeptal, zda by byl tak hodný a provedl mě po své prodejně. Má zverimex. Ukázal mi spoustu zvířátek. Hady, škorpióna, rybičky, křečky.
Popovídali jsme si o tom, jak se dostal ...
V kategorii OBCHOD
Nakonec jsem udělal prezentaci semináře. Perfektně jsem popsal vše, na co jsem si o daném semináři vzpomněl. Klient by měl mít jasnou představu a získat tak pocit, že takový seminář mu skutečně pomůže ...
V kategorii OBCHOD
Přišel jsem do obchodu pana P. Uvítání vřelé nebylo. Sedli jsme si do zadní části prodejny. „Oslovil“ jsem, co jsem měl v tu chvíli na mysli. Řekl jsem mu, že to tam má útulné. Žádné triky! Myslel jsem ...
V kategorii OBCHOD
Jel jsem na další schůzku. Jelikož jsme se s panem P. domluvili na tom, abych ještě schůzku předem potvrdil, zavolal jsem mu a řekl, že se teda stavím. Byl jsem překvapený, když mi odpověděl, že je zbytečné, ...
V kategorii OBCHOD
Mezi základní přesvědčovací "nástroje" obchodníka patří: vnitřní jistota obchodníka, fyziologie těla, tonalita hlasu – a teprve pak následují co do přesvědčivosti slova a jejich význam.
Zákazník pozná ...
V kategorii OBCHOD
Po zkušenosti z několika minulých schůzek, kdy jsem doplatil na to, že jsem mluvil pouze s jedním společníkem a druhý sledoval náš rozhovor v té samé místnosti z povzdálí a mohl se cítit odstrčený, jsem ...
V kategorii OBCHOD
Přišel jsem do obchodu s rybářskými potřebami. Prodavačka mě zavedla za šéfem. Ten, jakmile mě uviděl, se zeptal, o co jde a vybídl mě: „Tak spusťte“. Sranda. Stává se ti to taky? „Spusťte“. Klienti, se ...
V kategorii OBCHOD
Druhá přihláška, kterou jsem dnes uzavřel, byla na seminář o prodeji. Moc si této smlouvy cením, protože jsem dokázal po celou dobu schůzky udržet pozornost na klientovi a měl jsem o něho po celou dobu ...
V kategorii OBCHOD
Dneska ráno jsem jel s klidnou myslí ke klientovi, který byl u naší firmy na přednášce pro manažery. Vybavuji si, jako by to bylo teď, že v momentě, kdy jsem vystupoval z auta, jsem si řekl: „Tak tady ...
V kategorii OBCHOD
Teď si zpětně uvědomuji, že v takové situaci mi úplně unikl význam obchodu – být užitečný druhým. Přinášet druhým hodnotu. Sloužit. Myslet na druhé a ne na sebe. Tyhle myšlenky ohledně jistoty další přihlášky ...
V kategorii OBCHOD
Dneska jsem uzavřel dvě smlouvy. „Tentokrát sám“, pomyslel jsem si večer s úsměvem, maje při tom na mysli včerejší schůzku. Už včera po uzavření interního tréninku s konzultací ve firmě v Opavě jsem měl ...
V kategorii OBCHOD
Po této schůzce jsem šel na další obchodní jednání k novému klientovi. Věřil jsem si, především díky předchozí zkušenosti v Opavě. Schůzka byla příjemná, zjistil jsem potřeby klienta, vzbudil jsem v něm ...
V kategorii OBCHOD
Vážně jsem moc rád, co jsem se dneska naučil. To, co budu psát dál, jsou závěry z mého pozorování, které jsem udělal v průběhu schůzky. Stěžejní byly následující okamžiky... První z klíčových okamžiků ...
V kategorii OBCHOD
Abych se vrátil k hlavní pointě z úvodu této „úspěšné akce“ – první velká smlouva. Paní P. i pan K. z opavské firmy, s nimiž jsem mluvil těsně před seminářem, absolvovali 24. – 26. 2. seminář pro manažery ...
V kategorii OBCHOD
Vydal jsem se do Opavy. Něco uvnitř mi říkalo, že z této firmy odjedu s přihláškou.
Fakt, že paní zavolala sama, dával tušit, že její zájem o seminář bude od samého začátku schůzky vysoký. Také hlas ...
V kategorii OBCHOD
Mám skvělou zprávu. Uzavřel jsem první velkou smlouvu. Velkou, to znamená obchod, ve kterém jsme se s klientem domluvili na vnitrofiremním semináři na dva dny a na třídenní management konzultaci. Celkově ...
V kategorii OBCHOD
Abych se vrátil zpět ke schůzce. Dotáhl jsem ji až do úspěšného konce. Klient souhlasil, že na seminář chce. Po schůzce jsem měl úžasný pocit lehkosti. Pocit radosti z práce, kterou dělám.
Podařilo ...