nove logo2

bez terminu

Manažerské kurzy zdarma

Efektivita. Produktivita. Tyto dvě slova často trápí řadu firem, protože její odhalení a nastavení rozhodně není jednoduché. Za mou mnohaletou praxi (více informací v sekci Bio) jsem získal řadu zkušeností, o které se chci nyní s vámi prostřednictvím článků podělit. Pohodlně se usaďte, udělejte si třeba kávičku nebo čaj a počtěte si v mých zápiscích, které mě dnes a denně inspirují k tomu, abych pomáhal firmám v jejich cestě za splněním cílů. 

Pokud máte pocit, že na Váš problém nestačíte sami a chcete radu někoho, kdo pomohl již více než 80ti firmám, nestyďte se mi napsat.

ZEPTAT SE

Síla pochvaly

Jednou z hlavních příčin fenomenálních spěchů Andrewa Carnegieho bylo to, že své zaměstnance chválil na veřejnosti i v soukromí.
Upřímné ocenění patřilo k tajemstvím úspěchů Johna D. Rockefellera při jednání s lidmi. Příklad. Když jeden z jeho partnerů připravil firmu špatným nákupem v Jižní Americe o milión dolarů, John D. měl právo ho kritizovat. Ale věděl dobře, že jeho společník dělal, co mohl, a tím to bylo celé vyřízeno. A Rockefeller dokázal ještě najít něco k pochvale!!!

Pokračovat ve čtení

Schopnost nadchnout lidi

Považujte schopnost nadchnout lidi za jednu ze svých největších předností...

Pamatujte, že JEDINĚ OCENĚNÍM A POVZBUZENÍM DOSTANETE Z LIDÍ TO NEJLEPŠÍ, CO V SOBĚ MAJÍ. Na druhé straně nic jiného tak nezabíjí energii a chuť druhých lidí jako kritika od nadřízených. Nikdy nikoho nekritizujte. Spíše se snažte podnítit lidi k práci. Když to jen trochu jde, chvalte a nevyhledávejte chyby. Jestliže jste s něčím spokojeni, upřímně to oceňte - nešetřete chválou.

Pokračovat ve čtení

Buďte v intenzivní komunikaci

Být v intenzivním komunikačním kontaktu s lidmi znamená být uprostřed dění. Denní přímý kontakt (tzn. rozhovor přímý či přes telefon) s klíčovými lidmi je moje povinnost (ať už jsou to moji blízcí v rodině, moji spolupracovníci, podřízení či zákazníci). Komunikační kontakt s ostatními lidmi v mém profesním či soukromém životě musím udržovat podle možností – čím víc, tím lépe. Na každý mail mého zaměstnance odpovím, i kdyby to mělo trvat několik dní. Věnuji čas své ženě, abych si s ní promluvil o tom, jaký byl den. Zavolám svému zákazníkovi, abych mu osobně popřál k narozeninám...

Pokračovat ve čtení

Pravidlo stability efektivního vedoucího

Jedním z nejdůležitějších pravidel dobrého vedoucího je: nikdy se nevrhat novým strategickým směrem na základě jedné možnosti, bez ohledu na to, jak jedinečná a slibná se zdá. Příležitosti přicházejí a odcházejí. Kdybychom dovolili, aby ovlivňovaly strategický plán, pak bychom za chvíli skončili tím, že budeme neustále kličkovat mezi jednotlivými směry.

Pokračovat ve čtení

Týdenní porady

Týdenní porady sou jedním z nejefektivnějších a nejúčinnějších nástrojů, jak dlouhodobě, malými krůčky, zvyšovat efektivitu a produktivitu práce svých lidí. Porady by měly být zaměřené na prezentování výsledků, na odměňování drobnostmi nejlepších, na všťepování zásad a filosofie firmy, stručně řečeno na pozitivní věci. Neměly by se zde řešit věci negativního rázu, které by mohly rozhodit celý Váš tým. Týká-li se problematická věc pouze jedinců, pak je třeba ji vyřešit individuálně. Jedná-li se však o problém celého kolektivu, šéf se nesmí bát jít i do tvrdé konfrontace, aby se problém vyřešil. Celkově by se však opravdu problémové a negativní věci neměly řešit na poradě.

Pokračovat ve čtení

Zaměření na cíl

Každý ve firmě, počínaje šéfem, by měl být zaměřený na cíl (na výsledek práce), ne na činnost. Pokud člověk chce, najde způsob. Pokud nechce, hledá důvod jak něco nepůjde. Přitom energie vydávaná na hledání rozumných důvodů a logického zdůvodnění toho, proč něco není hotovo (nebo proč něco nejde) je stejně velká jako energie, kterou člověk používá na to, když hledá způsob, jak něco vykonat, i když to nemá popsané ve svém popisu pracovního místa.

Pokračovat ve čtení

Zůstaňte ve spojení

Pokud máte nějaký dotaz, chcete si popovídat,      

dát si se mnou šálek dobré kávy,

tak se neváhejte na mne obrátit.

Rád se Vám budu věnovat.

                          button-kontaktujte-mne                                button-facebook linkedin 

 

 Copyright © 2018 / Všechna práva vyhrazena                                                       Ochrana osobních údajů